Am fost la Porti Deschise AutoItalia

Vineri va povesteam cum ca AutoItalia si-a deschis portile cu ocazia implinrii a 4 ani de activitate in Romania si au facut mare dezmat. Am mers si eu sambata. In jur de ora 11:30 am plecat din parcarea din spatele fostului magazin Junior alaturi de mai multi membri ai ClubFiat.ro spre Showroom-ul din Militari. Dupa un drum liber pana pe la Gorjului a inceput sa fie putin aglomerat, si am ajuns intr-un final la showroom, parcandu-ne masinile in parcarea de “vehicule comerciale”.

La intrare trona antitetic vechiul si noul, de la FIAT 595 de prin anii ’60, FIAT 1100 si inca vreo 2 modele de colectie intr-o parte pana la Maserati GT in cealalta parte.

Inauntru, lume de pe lume, bufet suedez cu mici si carnaciori la gratar, salate italiene, frigider cu licori reci si chiar stand cu inghetata.

Am facut un tur rapid al masinilor din showroom. Alfa Spider, Alfa Brera, Alfa 159, Lancia Delta, FIAT Sedici, Linea, Punto, 500, dupa care ne-am inscris la testdrive. Puteai alege orice masina din ce comercializeaza ei, chiar si din cele care nu erau prezente in showroom. Eu m-am oprit la 2 modele: noua Lancia Delta M-Jet 1,9 190CP si Alfa 159 2,4 JTD 200CP.

Rezolvata si inscrierea la test drive ne-am retras la un mic, un suc, o inghetata si sedinte foto. La un moment dat directorul AI, a dat adunarea intr-o parte a salii. A premit cativa angajati dupa numarul de unitati vandute in ultimul an, a aparut si Mihai Leu, au dezvelit noul Alfa MITO prezent in 2 variante (de culori cred) dupa care “campionul” a trecut la fotografiat si semnat poze. Evident mi-am luat si eu poza cu autograf si m-am tras in poza cu Mihai Leu, care dupa ce a terminat sesiunea de autografe si fotografii a plecat sa dea niste lectii de indemanare cu FIAT 500 pe un mini circuit improvizat.

Testul cu Lancia Delta. Dragut, cutie manuala in 6 trepte, pozitie comoda, biturboul cred ca era gatuit de crosetarea celor 6 trepte, destul de iute totusi, o masina care te face sa iti doresti sa mergi la drumuri lungi. Pozitia pe scaun destul de relaxata, un bord imens contribuia la senzatia de caldura si comoditate. Designul exterior nu tare placut, cel putin nu pentru mine, ce aduce usor la bot de locomotiva si de Maserati in acelasi timp.

Testul cu Alfa 159. Super-ultra mega tare! Initial citisem ca va fi motorul de 2,4 JTS (adica bezina), dar a trebuit sa ma multuemsc cu un 2,4JTD cutie automata, al carei fan nu sunt. In ciuda motorasului Diesel si a cutiei automate, setate in modul Sport, care schimba viteza doar dupa 4000rpm, cei 200 de cai au reusit sa ma incante pana la ultimul metru parcurs. Bordul, in stilul cunoscut al Alfelor,  brut, parca neterminat, in portiere se vedeau  capetele suruburilor imbus, volanul sport mulandu-se pe interiorul mainilor, o directie foarte ascultatoare, dar cu o cutie cam “ganditoare” cand aveai nevoie de o viteza inferioara pentru a croseta un trafic mai aglomerat. Mi-a lipsit o cutie manuala. Pozitia la volan era una sportiva, oarecum inghesuita, o inghesuiala nereala insa. La exterior binecunoscutul bot “bad boy” cu cele 3 faruri cu lupa, cu acea privire agresiva. Modelul condus era de culoare neagra, care parca o facea sa fie si mai agresiva.

Cu alte modele nu am avut curiozitatea sa merg, si nici sa merg la testul de indemanare cu Mihai Leu cu FIAT 500 in care cred ca nu as fi incaput 🙂 Evident mi-as fi dorit un test drive cu Maserati-ul GT, al carui motor gemea “brutal” de ti se face pielea de gaina. A facut un test drive directorul. Plecarea de pe loc a fost ca o lansare de racheta ca un muget lung si pierdut, fara scartaieli inutile de roti.

Ca o concluzie, viitoarea masina mi-as dori sa fie o Alfa 159 🙂

Mai jos si galeria. Nu toate pozele imi apartin, evident cele mai artistice si bine realizate nu sunt ale mele 🙂

Nu stiu cum de am putut rata sectiunea cu PlayStation… :))

PS: Galeria nu trece la pagina urmatoare singura.

Comments

comments

Author: ionut_d

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.