La munte – Ranca, Gorj (cu poze)

Click pe poze pentru zoom.

Pe la sfarsit de iulie ne-am gandit noi si alti aproape 15 amici sa facem o iesire. Dupa planuri cu mare si altele ne-am hotarat sa mergem la Ranca (GJ) pe noul TransAlpina. Zis si facut, facem o rezervare la Pensiunea Panoramic, unde am obtinut si reducere dat fiind gasca mare, umplem portbagajele cu de toate de la apa, bere si tequilla pana la carne de gratare, fructe si tot ce mai trebuie, umplem masinile ca doar combustibilul este scump, dam drumul la statii si plecam.

Dupa ce ne mai pierdem, telefonam, asteptam s.a.m.d, ajungem in fapt de noapte la pensiunea care este una foarte decenta (greseala intentionata). Are 3 margarete, arata bine, are paturi curate, baia bine intretinuta. Am luat o camera de 8 locuri(4 paturi) pentru ca am venit in gasca pentru distractie, si 4 camere duble. Daca imi amintesc bine am dat cam 50ron/cuplu/noapte parca. Pensiunea se afla fix la baza partiei din Ranca, iar domnul patron este de nota 10. Ca fapt divers, daca va cazati la el, si am inteles ca este arhiplin cum incepe sezonul, ii spuneti dimineata inainte de a pleca la ski ca la amiaza la ora 13:04 veniti la masa. Ei bine, masa este rezervata in ciuda aglomeratiei care am inteles ca este acolo.

Poza de pe terasa si cu partia pe care este amenajata una artificiala pentru colac, povestesc mai incolo.

Dupa ce am mancat de prin pachetetele, unii s-au si cinstit :), nani! A doua zi dimineata am iesit sa socializam cu un mic cutu 🙂 (2 poze sunt dintr-o alta seara)

Dupa masa imbelsugata de dimineata de dimineata s-au facut echipele. Cei mai sportivi s-au dus sa viziteze un lac din apropiere, ~20km si apoi cateva ore bune de mers de jos, poate ma ajuta colegii e pe fiatfan.ro cu numele, altii, cu picioare rupte sau fara veleitati alpine au preferat TransAlpina pana in in varf pe… imi scapa acum numele. Numarul masinii inseamna For The Win cu F*** The World, conduceam eu dar nu este a mea 🙂

Prin serpentinele la care se lucra, am vazut si am aflat ca ajunsesem cu putin dupa accident, o/un betoniera/cifaron, a ramas fara frane si a taiat de 3 ori serpentinele, agatand o masina in care din fericire nu era nimeni si s-a oprit in niste bolovani. Nimeni nu a patit nimic din fericire, dar ma gandeam asa, cum e sa mergi linistit ca omul in masina si sa vezi cum zboara spre tine o namila de asta?

2 galerii mai sus sunt si poze de la intoarcere, unde unii si-au luat atv-uri, altii pe jos spre o vale ce merita vizitata, am pozat si o bisericuta de lemn, am mancat mure si apoi ne-am intors la un nani, la descarcat poze (nu ca am fi facut prea multe, chiar am lenevit la capitolul foto, rau de tot, a facut fotografii un amic, asa aparem si noi in niste poze), la jucat remi, carti, am mancat o ciorbica de fasole cu afumatura si cu ceapa buna de tot si apoi i-am asteptat pe cei plecati in departari.

Am descoperit partia pentru colac, 6ron 3 ture, care a fost de mare senzatie

Seara, am mai mancat o ciorbica pentru ca era mai buna decat prevede legea cu ceapa rosie si ne-am pus pe gratare, folosirea gratarului este gratuita, tot ce va trebui este carnea si carbunii.

Apoi…retragerea tuturor in camera mare si petrecere cu toate cele pana la o bucata de noapte.

A doua zi dimineata, mic dejun si plecarea la drum cu 2 obiective turistice din cele multe ce putea fi vizitate in zona. Sa nu faceti ca noi, luati in calcul timp si pentru Tg Jiu pentru capodoperele lui Brancusi, Manastirea si pestere Polovragi, Baia de Fier.

Prima oprire facuta de noi a fost la Pestera Muierilor unde am intalnit cateva masinute tari, FIAT Polski (aka 126)

Intrarea in pestera este in jur de 8ron parca si 5 ron pentru fotografiat. Pestera are 11km explorati, se presupune ca ar avea chiar 25km. Pentru vizitatori s-a deschis un traseu de ~900m, care te scoate in mod normal la 1km mai incolo de unde ti-ai lasat masina. Din fericire pentru noi s-au sacrificat cativa membri si au adus ei masinile la botul calului.

Ne-am oprit apoi la Manastirea Hurezi (Horezu), unde am vizitat si o mica galerie de vase de lut si am invatat cum se numeste si in engleza, “potery” 🙂

Dupa cum spuneam, imi pare rau ca nu am facut poze mai multe, si asa ma chinui sa pun postul asta de atunci si stiu ca am promis sa povestesc si altele, altadata… 🙂

Comments

comments

Author: ionut_d

3 thoughts on “La munte – Ranca, Gorj (cu poze)

1. a fost super tareee iesirea!!! (sau cum o numim: ieseala) :D poate organizam ceva de genul’ si de Revelion!

Lacul se numeste Galcescu sau Calcescu

2. Superbe pozele. Adevarul e ca sunt multe locuri frumoase in Romania… pacat ca despre multe nu se stie nimic pentru ca nimeni nu stie sa le promoveze…